Υψηλής τεχνολογίας κινητά προτιμούν οι Έλληνες

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 
Έντονο παραμένει το ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών για τα σύγχρονης τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα παρ'όλο που στο πρώτο τετράμηνο του 2008 παρατηρείται πτώση κατά 27,8% στις πωλήσεις νέων συσκευών κινητής τηλεφωνίας έναντι του αντίστοιχου διαστήματος το 2007. Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, που δημοσιεύθηκαν στο www.sepe.gr, στο διάστημα Ιανουάριος - Απρίλιος 2008 στην ελληνική αγορά πωλήθηκαν περίπου 1 εκατ. κινητά τηλέφωνα έναντι 1,3 εκατ. συσκευών πέρυσι, εκ των οποίων τη μεγαλύτερη αύξηση (88%) κατέγραψαν οι συσκευές τύπου slide. Επίσης άνοδο κατά 60,2% κατέγραψαν και οι συσκευές 3G.

Σύμφωνα με την GfK, οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στα κινητά τηλέφωνα προηγμένης τεχνολογίας. Πλέον το κινητό τηλέφωνο λειτουργεί ως «πολυμηχάνημα», που καλύπτει όχι μόνο την ανάγκη για προσωπική επικοινωνία αλλά και την ανάγκη για ενημέρωση και ψυχαγωγία. Αυξητική είναι η τάση για κινητά τηλέφωνα που υποστηρίζουν την υπηρεσία αναπαραγωγής μουσικής (ραδιόφωνο και MP3) και ανταγωνίζονται τις αντίστοιχες «κλασικές» συσκευές. Επίσης, ιδιαίτερα δυναμική είναι η κατηγορία κινητών τηλεφώνων που διαθέτουν μεταξύ άλλων συστήματα πλοήγησης (GPS) καθώς και η κατηγορία smartphones με σύνδεση στο Internet για αποστολή και λήψη email που καλύπτουν σύγχρονες επαγγελματικές ανάγκες.

Στο πρώτο τετράμηνο του 2008 οι πωλήσεις των smartphones αυξήθηκαν κατά 19% και εκτιμάται ότι για το σύνολο του 2008 το ποσοστό αυτό θα φτάσει στο 24,1% από 20,2% που ήταν το 2007. Ωστόσο, όπως τονίζεται, τα ποσοστά αυτά υπολείπονται αρκετά από τα αντίστοιχα άλλων ευρωπαϊκών αγορών. Η αξία των πωληθέντων smartphones ανήλθε στα 11,2 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 11% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Συνολικά η αξία των κινητών τηλεφώνων που διατέθηκαν στην ελληνική αγορά έφτασε τα 216,7 εκατ. ευρώ έναντι 279,9 εκατ. ευρώ πέρυσι. Όπως επισημαίνεται από την GfK, η αξία των προϊόντων βασίζεται στην εκτίμηση ότι διατέθηκαν στην αγορά με βάση τους τιμοκαταλόγους των εταιρειών. Ωστόσο, πρέπει να τονιστεί ότι τόσο τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας όσο και τα καταστήματα λιανικής εντάσσουν τις συσκευές κινητής τηλεφωνίας σε πακέτα προσφορών και εκπτώσεων.

Σύμφωνα με την GfK, η πορεία των πωλήσεων συσκευών κινητής τηλεφωνίας είναι ομαλή και δείχνει να σταθεροποιείται περίπου στις 4,2 εκατομμύρια τεμάχια το χρόνο. Η μείωση κατά 27,8% που σημειώθηκε στο διάστημα Ιανουαρίου - Απριλίου 2008 έναντι του αντίστοιχου περσινού οφείλεται στο γεγονός ότι τα δίκτυα και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας προώθησαν στους πρώτους μήνες του 2007 το υπόλοιπο των συσκευών που είχαν διαθέσει στην αγορά κατά το Δεκέμβριο του 2006, κίνηση που δεν επαναλήφθηκε.

Αναφορικά με το κανάλι διανομής συσκευών κινητής τηλεφωνίας ηγετικό μερίδιο που φτάνει στο 92% περίπου κατέχουν τα ομώνυμα καταστήματα λιανικής των δικτύων κινητής τηλεφωνίας, καθώς και τα αμιγώς καταστήματα ειδών τεχνολογίας. Ωστόσο, ανοδικά κινούνται και τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών καθώς οι υπεραγορές και τα σούπερ μάρκετ. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της GfK, αύξηση κατά 16% σημείωσαν οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων μέσω των καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών και σούπερ μάρκετ και τα συγκεκριμένα δίκτυα λιανικής επενδύουν εκ νέου στα προϊόντα τεχνολογίας με στόχο να διεκδικήσουν μερίδιο αγοράς. (ΜyPhone)